Gezellig, maar de kilo's vliegen er zo aan. De beste manier om op gewicht te blijven tijdens de feestdagen, is natuurlijk om niet te veel te eten en te drinken. In deze blogpost geven we je 10 tips die je kunnen helpen ervoor te zorgen dat je deze feestdagen niet aankomt.

10 tips die kunnen voorkomen dat je aankomt deze feestdagen:

  1. Ben actief & beweeg! Zorg dat je niet alleen maar op de bank zit deze Kerst. Ga lekker een wandeling maken of iets anders actiefs. Probeer iedere dag minimaal een half uur te bewegen.
  2. Haal zo laat mogelijk pas lekkere dingen in huis. Hoe eerder je pepernoten en kerstkransjes in huis haalt, des te groter de verleiding.
  3. Zorg dat je iets eet voordat je weg gaat. Wanneer je ergens met een lege maag naar toe gaat, zijn de lekkernijen op tafel nog aantrekkelijker en ga je meer snoepen dan dat je eigenlijk wilde.
  4. Hapjes voor op tafel? Maak ook een aantal lekkere alternatieve & gezonde hapjes, zoals tomaat, mozzarella en basilicum aan een prikker.
  5. Zorg voor balans tussen je maaltijden. Je mag met Kerst echt wel genieten maar doe alles met mate. Neem jezelf voor om bijvoorbeeld wel een stukje kerststol te nemen maar laat dan de croissant liggen.
  6. Probeer heel bewust te eten. Tijdens de feestdagen duren de maaltijden soms extra lang. Hierdoor kun je uit verveling zomaar meer kunnen gaan eten, zonder dat je dat zelf doorhebt.
  7. Drink genoeg water. Water neemt je hongergevoel weg en hydrateert je lichaam. Wat wil je nog meer?!
  8. Hou je wel van een wijntje? Die bevatten ook calorieën dus probeer niet meer dan 2 glaasjes per dag te drinken. 
  9. Vermijd stress en slaap voldoende. Beide kunnen je hongerig maken waardoor je meer dan normaal gaat eten.
  10. Als laatste is het ook erg belangrijk om tijdens de feestdagen te genieten. Het is niet de bedoeling dat je jezelf continu aan het kwellen bent. Probeer er vrede mee te hebben als je iets aankomt, jezelf dingen verbieden gaat op een gegeven moment averechts werken.