Deel 2: Het makkelijkste en het lastigste

De eerste week vol goede moed en energie vloog voorbij. Klaar met de overtollige kilo’s en ging er volledig voor, waardoor ik er klakkeloos vanuit ging dat de tweede week net zo makkelijk zou gaan worden. Niets is minder waar…  

Rommelige week

Ja, we hebben het allemaal wel eens gehad tijdens een dieet. De eerste week verloopt alles soepel en je kan de planning er makkelijk op aanpassen. Maar dan val je terug, terug in de sociale verplichtingen van etentjes buiten de deur, verjaardagen en borrels. Terugkomend op de etentjes: ik had deze week 3 etentjes op de planning staan die ik niet kon vermijden. Bij de eerste 2 etentjes had ik mijn keuze van de menukaart nog braaf aangepast aan het dieet. Een mager stukje vlees of gezonde vis met groenten, waarbij de koolhydraten en de sausjes bleven staan. Alleen bij het derde etentje was de bestemming een Burgerbar…. Ja, dan heb je weinig keuze. En wat smaakte het goed! Eenmaal thuis denk ik dan ook gelijk: nu heb ik toch al slecht gegeten, laat ik wat lekkers erbij pakken. Daar zat ik dan... met een komkommer op de bank, want ik had niks lekkers in de kast. Hoe ironisch?! Oh ja, voor het geval je het nog niet wist. ik heb een gigantische zwak voor fastfood.  

Maak deze fout niet!

Wees niet zo dom als mij om na een maaltijd te denken dat je dan helemaal los kan gaan. Ik moest mezelf die dag erna er toe zetten om weer het dieet te herpakken en dat ging ten koste van mijn mentaliteit. Minder zin en minder energie om het dieet voort te zetten, bang dat de weegschaal aangeeft dat ik was aangekomen in plaats van afgevallen. Na de knoop om te zetten, begon ik het dieet weer op te pakken. Maar met tegenzin... 

Eetdagboek week 2

  • 07.30 uur – Ik sta op en neem de ampul daarna de Sense! multi-B, hierna neem ik water met citroensap.
  • 10.00 uur – Een appel en/of rijstwafel 
  • 12.30 uur – Lunch met groente, vlees, sla of een groenteomelet (zie foto - ik ben geen keukenprinses zoals je ziet). Soms een restje van het avondeten, dat is wel zo makkelijk 
  • 15.00 uur – Drinkbouillon of rauwkost, zoals augurkjes, tomaatjes, paprika etc.
  • 18.30 uur – Diner is best wisselend.  Vlees of vis met groenten, wokken, koken of een ovenschotel. Het is niet zo dat ik iedere avond hetzelfde eet, gelukkig! 
  • 20.00 uur – Als ik het avonds zwaar heb of echt lekkere trek krijg, neem ik een extra rijstwafel.

Dus… hup op die weegschaal

Bang dat ik ben aangekomen van al dat gesmokkel. Tijd om het onder ogen te komen, tijd voor de waarheid.

  • Beginstand: 79 kilo 
  • Tussenstand week 1: 76,7 kilo 
  • Tussenstand week 2: 74,2 kilo
  • Afgevallen in week 1: 2,3 kilo
  • Afgevallen in week 2: 2,5 kilo
  • Totaal afgevallen: 4,8 kilo

Ondanks die ene cheat maaltijd (ok, avond) en dat de tweede week mentaal zwaarder was, ben ik deze week meer afgevallen dan vorige week. Dit geeft mij moed en energie! Heel blij met het resultaat!  

Deel 1 nog niet gelezen? Lees hier